0123 - 77 00 00   vardagar 09.00 - 11:00 / 13:00 - 17.00   |   Kundtjänst   |   Betalning & leverans   |   Om oss   |

Betalning & leverans

Fem olika betalningsmöjligheter

Hos oss betalar du snabbt & säkert med det betalsättet som du själv föredrar.

 

Kortbetalning - Betala direkt på confidentliving.se

- Vi accepterar VISA, MaterCardAmexDiners eller Maestro

- Alla kortbetalningar krypteras.

 

Klarna Faktura - Betala efter din leverans

- Betala inom 14 dagar efter att du fått dina varor

- 0 kronor i faktureringsavgift

- Fakturan skickas till dig på e-post när dina varor lämnar vårt lager

 

Klarna Konto - Dela upp din betalning

- Få hem dina varor innan du börjar betala

- Betala i din egen takt i upp till 24 månader (fr. 50 kr/månad)

- Du kan när du vill betala hela beloppet

- Administrationsavgift på 29 kr/månad

- Rörlig årsränta på 19,9%

 

Direktbetalning - Via din Internetbank

- Förskottsbetala din order om du har Internetbank hos SwedbankSEBNordea eller Handelsbanken.

- Betalningen genomförs på din banks Internetsida och pengarna dras direkt när du accepterat transaktionen.

 

Förskottsfaktura - Betala i förväg

- Betala dina varor i förväg via faktura

- 0 kronor i faktureringsvagift

Säker betalning

Leverans

Leveranstid

- Leveranstiden anges på respektive produktssida

- Alla leveranstider är ungefärliga och avser tiden från det att vi har mottagit din beställning och att den skickas från vårt lager

- Leveranstiden under storhelger kan påverkas 

- Leveranstid med 2-5 respektive 3-6 dagar avser arbetsdagar

 

Frakt

- Order över 500 kronor levereras fraktfritt

- Order under 500 kronor levereras med en frakt på 49 kronor

 

Leveransinformation

- Leverans sker hem till dig eller till närmaste ombud beroende på vikt och volym

- Beställer du varor från olika varumärken kan flertalet leveranser ske

- Leverans till ombud aviseras via sms eller avi

- Hemleverans aviseras via telefon 24 timmar innan utleverans

 

Mer om leverans

Önskar du leverans utanför Sverige kontaktar du kundtjänst för en prisförfrågan gällande frakkostnad. 

När vi levererar dina varor sker det i nära samarbete med våra duktiga transportörer. Hela sortimentet bestående utav möbler, belysning och inredning levereras hem till dig eller till närmaste ombud beroende på vikt och volym. Våra hemleveranser sker varje vardag för att passa dina behov. Vilken veckodag du får möblerna beror på var i landet du bor, samt vilka produkter du valt att beställa. Beställer du varor från olika varumärken kan flertalet leveranser ske.

Notera: Om du kastar förpackningen mister du möjligheten att returnera produkten inom 14 dagar. Det är därför en god idé att du sparar förpackningen i två veckor efter mottagen leverans. 

Om leverans sker till ombud kommer du aviseras via sms och/eller avi när din beställning nått ditt närmaste ombud. Vid hemleverans aviseras försändelsen via telefon och/eller pappersavi minst 24 timmar innan leverans.

Vid hemleverans ingår leverans till tomtgräns om du bor i villa, eller port om du bor i lägenhet. Förfarandet är standard hos dagens fraktbolag, men med några vänliga ord brukar speditören ändå vara hjälpsam och bistå dina önskemål. Detta är dock inget vi kan garantera eftersom speditörerna ibland arbetar under stark tidspress. 

Få hjälp med inbärning

- Välj in- och uppbärning för att slippa bära in dina varor själv

- Leverans sker med två speditörer som bär in dina varor till valfri plats i ditt hem

- Du ansvarar själv för att det finns förutsättningar för att inbärning kan ske

- Tidbegränsningen för inbärning är 30 minuter, vid längre tidsåtgång kan extra kostnad tillkomma

- Inbärning kostar 1 200 kronor

 

Mer om inbärning

Vill du försäkra dig om att du får hjälp med in- & uppbärning kan du boka in tjänsten till självkostnadspris om 1200 kr. Addera tjänsten inbärning i kundkorgen för att boka detta. Leverans sker då med två speditörer istället för en, och de bär in varan till valfri plats i ditt hem.

Observera att fysiska begränsningar i t.ex. trappuppgångar och dylikt kan innebära att varan trots inbokad tjänst inte kan bäras in. Det råder även en tidsbegränsning för inbärningstjänsten om max 30 minuter. Du ansvarar själv för att det finns förutsättningar för att inbärning kan ske, samt att det sker inom tidsramen. Skulle inbärningen ta längre tid än 30 minuter kan extra kostnader tillkomma. Observera att tjänsten inbärning inte kan garanteras på samtliga artiklar och orders. Skulle så vara fallet hör vi av oss till dig för återbetalning av tjänsten.

 

Kom ihåg...

- Att besiktiga din beställning när du tar emot den

- Alla skador på emballaget måste noteras både på din och speditörens fraktsedel

- Vid skada, kontakta oss inom 7 dagar från det att du har mottagit varorna med bild och skadebeskrivning

- Yttre & inre emballage måste alltid sparas, samt eventuell fraktpall om retur eller reklamation skall bli godkänd

- Info om hur du reklamerar frakt- eller produktionsskador finner du här.

Ring oss
(vardagar 09 - 11 / 13 - 17)
0123 - 77 00 00


Gå till kundtjänstsida
Visa desktopversion