Fri frakt gräns:
På KitchenTime erbjuder vi dig att handla fraktfritt på beställningar över 499 kr.
För beställningar under 499 kr tillkommer en fraktkostnad på 49 kr.
För beställningar under 100 kr tillkommer en fraktkostnad på 99 kr.
För beställningar av tungt gods över 35 kg eller gods som behöver skickas på pall tillkommer en kostnad på 199 kr*
* Varor vars vikt överskrider 35 kg klassas som tungt gods. Hemleverans av tungt gods inkluderas inte i vårt fraktfria erbjudande utan en extra kostnad tillkommer. I kassan kan du se vilka fraktalternativ som finns tillgängliga med exakta priser.
Leveranstiden varierar beroende på produkt
För att kunna erbjuda ett så brett sortiment som möjligt jobbar vi med flera olika lager, därför kan leveranstiden skilja sig åt mellan olika varor. På varje produkts informationssida hittar du information om den specifika produktens leveranstid. I de fall då du beställer flera produkter kommer dessa att levereras tillsammans och det är den längsta angivna leveranstiden som gäller. Till vissa orter i de norra delarna av Norrland samt Gotland kan någon extra dag tillkomma i leveranstid.
Om det skulle uppstå försening som gör att vi inte kan hålla den utlovade leveranstiden så kommer vi att kontakta dig och du har rätt att avbeställa din vara. Du har alltid full rätt att ångra din beställning och 30 dagars öppet köp, för mer information läs under retur och ångerrätt.
Vi använder i första hand Schenker för transport av våra leveranser och du kan själv välja den transportör och leveransmetod som finns att erbjuda för din ort i kassan. Så snart din order har blivit packad så får du ett e-postmeddelande med information om din leverans.
Våra leveransalternativ
DB Schenker Ombudspaket: Paketet ligger kvar hos ombudet för uthämtning i 14 dagar. Hämtas inte paketet ut av mottagaren inom den tiden returneras paketet tillbaka till oss. Mottagaren får en avisering via sms, e-post eller via brev när paketet kommit fram.
Glöm inte att du behöver legitimera dig när du hämtar ut ditt paket.
Airmee Hemleverans Kväll: Ditt paket levereras hem till din dörr mellan 17.00 - 22.00 på vardagar. Via aviserings länken du får i mobilen av Airmee kan du följa din leverans i realtid direkt i mobilen för att se en mer exakt leveranstid. Glöm inte att fylla i om du önskar att få ditt paket levererat personligen eller om det ska lämnas utanför din dörr.
Airmee gör 3 försök att leverera ditt paket om du valt personlig leverans. Har du valt att paketet ska lämnas utanför din dörr är du själv ansvarig för paketet från att dess leveransen skett tills de att du hämtat in det.
Budbee Hemleverans kväll: Leveransen sker på kvällstid mellan 16.00-22.30 på vardagar. Budbee meddelar dig när din leverans är inbokad och senare under dagen kan du följa din leverans i realtid via länken i smset eller genom Budbee appen.
I tracking länken du mottar via sms eller genom appen kan du själv välja om du önskar att få paketet levererat utanför din dörr eller om du önskar personlig leverans.
Om du inte är hemma vid leveransen kan du välja att få din vara levererad utanför din dörr. Om leveransen inte kan genomföras kommer Budbee informera dig och du kommer att kunna boka om din leverans till en annan dag. Har du valt att paketet ska lämnas utanför din dörr är du själv ansvarig för paketet från att dess leveransen skett tills de att du hämtat in det.
Budbee box: Budbee box levererar ditt paket under dagtid till en box, paketet ligger sedan kvar i 7 dagar. (Vid högsäsong kan din leverans flyttas till nästa närmaste lediga box.)
När din leverans finns att hämtas ut från boxen mottar du en avisering med din kod, antingen i appen eller via sms. Om du inte mottagit någon kod - kontakta Budbees kundtjänst så hjälper dom dig.
Instabox: Ditt paket ligger kvar i boxen i tre dagar. Efter tre dagar returneras paketet tillbaka till Instabox lager och du kan inom 10 dagar kontakta Instabox för en ny utkörning.
Instabox kan komma att kräva att du ska legitimera dig med BankID när du ska hämta ut din leverans. Detta för att vi ska vara säkra på att rätt person hämtar ut paketet.
Postnord Hemleverans: Paketet kommer att skickas till närmaste Postnord-terminal och du får då ett sms med information om att du kan välja leverans. Du kommer att kunna välja en dag för utkörning och det finns då ett tidsspann för mellan vilka tider som de levererar. Passar inte någon av dagarna kan du välja att hämta det direkt på terminalen eller om det är ett mindre paket kommer du kunna välja att hämta det på ett postombud. Bokas det ingen leverans inom en vecka från det att paketet anlänt till terminalen kommer det att returneras till oss. Har du frågor gällande leveransen eller leveranstiderna kan du alltid kontakta Postnords kundservice.