Reklamation
Om du har råkat ut för en defekt produkt så hjälper vi dig givetvis så gott vi kan för att rätta till det. Tillvägagångssättet skiljer sig från fall till fall, därför är det viktigt att du alltid registrerar ditt ärende via vårt formulär ----> “Retur & Reklamation”
Du anger där det ordernummer du fått på orderbekräftelsen från oss, sju siffror långt, samt den mailadress du angav vid beställningstillfället.
Följ sedan instruktionerna för att slutföra registreringen.
För att kunna hantera din reklamation så smidigt som möjligt behöver vi en utförlig beskrivning samt bilder/filmer som visar produktens defekt/fel.
I vissa fall behöver vi få tillbaka varan för att undersöka den på plats, och i vissa fall räcker det om du som kund kan påvisa felet med hjälp av t.ex. en bild på produkten som tydligt visar defekten. Skulle vi behöva ta tillbaka varan står vi givetvis för frakten, förutsatt att ditt reklamationsärende blir godkänt. Vi reserverar oss för att hanteringen av en reklamation kan ta upp till 20 arbetsdagar.
Transportskada
Om du vid mottagandet av ditt paket upptäcker att försändelsen är synligt transportskadad ska detta reklameras omgående via oss. Detta gäller både vid hemleverans och när du själv hämtar paketet hos ett ombud.
Vid hemleverans är det viktigt att du som kund ber transportören notera defekten och transportskadan.
Skulle du vid uppackning upptäcka att innehållet är skadat, hör av dig till oss omgående, senast inom 4 bankdagar. Du registrerar ditt ärende via vårt formulär ----> “Retur & Reklamation”
Vid registrering anger du där det ordernummer du fått på orderbekräftelsen från oss, börjar alltid med
en 1:a och är sju siffror långt, samt den mailadress du angav vid beställningstillfället.
Följ sedan instruktionerna för att slutföra registreringen.
För övriga ärenden eller pågående ärenden går det bra att kontakta vår kundservice.