Om du har råkat ut för en defekt/transportskadad produkt så hjälper vi dig givetvis så gott vi kan för att rätta till det. Tillvägagångssättet skiljer sig från fall till fall, därför är det viktigt att du alltid kontaktar vår kundservice via vårt kontaktformulär “Reklamation” när du vill göra en reklamation. För att kunna hantera din reklamation så smidigt som möjligt behöver vi en så utförlig beskrivning som möjligt samt bilder/filmer som visar produktens defekt/fel.
I vissa fall behöver vi få tillbaka varan för att undersöka den på plats, och i vissa fall räcker det om du som kund kan påvisa felet med hjälp av t.ex. en bild på produkten som tydligt visar defekten. Skulle vi behöva ta tillbaka varan står vi givetvis för frakten, förutsatt att ditt reklamationsärende blir godkänt. Vi reserverar oss för att hanteringen av en reklamation kan ta upp till 20 arbetsdagar.
Transportskada
Om du vid mottagandet av ditt paket upptäcker att försändelsen är synligt transportskadad ska detta reklameras omgående via oss. Detta gäller både vid hemleverans och när du själv hämtar paketet hos ett ombud. Vid hemleverans är det viktigt att du som kund ber transportören notera defekten och transportskadan.
Skulle du vid uppackning upptäcka att innehållet är skadat, hör av dig till vår kundservice via vårt kontaktformulär “Reklamation” senast inom 4 bankdagar.