Med anledning av den pågående spridningen av viruset covid-19 så har vi och våra partners infört en del tillfälliga förändringar för att minska spridning av viruset. Vi tar denna situation på allvar och vidtar alla nödvändiga åtgärder i enlighet med Folkhälsomyndighetens och övriga myndigheters riktlinjer och rekommendationer.
Vad gör vi?
Leveranser med Budbee och Instabox utan extra kostnad under hela helgen
Under helgen kommer hemleverans med Budbee inte ge någon extra kostnad, utan ha samma pris som vår vanliga standardfrakt.
Instabox kommer likt Budbee ha samma kostnad som den vanliga frakten hos KitchenTime under fredagen och helgen. I nästa vecka tar vi fortsatt dialog med transportörerna för att ta ställning till bäst strategi framåt.
Confident Living följer Folkhälsomyndighetens rekommendationer och säkerställer att ingen personal på varken kontor eller lager jobbar om de visar några som helst tecken på sjukdom eller befunnit sig i en riskzon under de senaste 14 dagarna. I dagsläget är situationen på vårt lager inte förändrad vilket innebär att lagret har normal personalstyrka och leveranser sker som vanligt. Vi på Confident Living håller oss uppdaterade om läget från myndigheter och i samtal med våra transportörer och kommer att informera våra kunder om situationen ändras.
Vad gör våra transportörer?
- Budbee kommer under denna period att uppmana alla kunder att få sina varor levererade utanför dörren för att minska fysisk kontakt. Detta kommer antingen vara förvalt hos Budbee när din leveransavisering från dem kommer eller så går det att ändra själv. Om man inte kan få paketet levererat utanför dörren så har Budbee tillfälligt dragit in möjligheten att signera på förarens telefon utan föraren signerar åt alla kunder efter genomförd leverans.
- Instabox fungerar som vanligt då denna typ av leverans inte kräver fysisk kontakt. En bra leveransmetod för de som föredrar detta framför hemleverans.
- Bring som transporterar allt gods av större storlek vidtar också åtgärder angående covid-19. De genomför extra städning av sina kontor och terminaler, signering av leverans kan ske genom sms som skickas till mottagarens telefon och kontroll av ID kan ske genom fönster för att minska spridningsrisken.
- Postnord rekommenderar att laddar ner deras app för smidig legitimering när du hämtar ut dina ombudspaket.
Har du ytterligare frågor gällande detta och hur det påverkar vår verksamhet och våra leveranser kan du kontakta vår kundservice på tel: 0123 - 77 00 00 eller via mail: info@confidentliving.se
Ytterligare information om viruset hittas på Folkhälsomyndighetens hemsida här.
Även om det är turbulenta tider i omvärlden arbetar vi på Confident Living lika intensivt som vanligt för att erbjuda bästa möjliga e-handelsupplevelse vid köp av produkter till köket och hemmet. Vårt fokus är, likt innan, helt på våra kunder och på att tryggt och säkert ta hand om vår personal.
Med vänlig hälsning,
Confident Living & KitchenTime Group