Ångerrätt & Garanti

Ångerrätt

- Ångerrätt inom 30 dagar från det att du har mottagit varan

- Returkostnaden bekostar du själv, returkostnaden är max 1 000 kronor

- Kontakta kundstjänst om du önskar att skicka tillbaka skicka i retur

- Info om hur du går tillväga för att skicka en vara i retur återfinns här.

- Vi betalar tillbaka ditt köpbelopp senast 7 - 14 dagar från det att vi mottagit din retur

- Ångerrätten gäller ej specialbeställda varor

- Returfrakten vid byte betalar du själv

 

Mer om ångerrätt

Vi erbjuder möjlighet till ångerrätt inom 30 dagar från det att du mottagit varan. Du som kund bekostar då returfrakten. Önskar du skicka varor i retur behöver du alltid ta kontakt med oss innan varorna skickas. Gör du inte det kan vi inte ansvara för returfrakten. Info om hur du går tillväga för att skicka en vara i retur återfinns här.

Vid ånger skall du kontakta oss inom 30 dagar för att returnera produkten i oskadat och oförändrat skick med originalförpackning samt tillhörande emballage. Om du ångrar ditt köp och skickar tillbaka en produkt till oss betalar vi tillbaka ditt köpbelopp senast inom 7 - 14 dagar från att vi mottagit returen. Du ansvarar för risken vid returfrakt. Risken innefattar bland annat att produkten skadas eller kommer bort under returfrakten. Ångerrätten gäller inte om vi, för din räkning, har specialbeställt/skräddarsytt varan, exempelvis en måttbeställd stol.

Om du vill byta ut en produkt mot en annan vara returnerar du produkten som önskas bytas ut. Du får då tillbaka pengar för returen och lägger en ny order hos oss.

Outlösta paket omfattas inte av ångerrätten. I de fall du väljer att inte lösa ut dina varor debiterar vi dig en hanteringsavgift.


Garanti & reklamationsrätt

- Confident Living säljer samtliga produkter med 1 års garanti samt 3 års reklamationsrätt.

- Produktgarantin täcker alla ursprungliga fel, d.v.s. fabrikationsfel som fanns på produkten vid leverans.

- Fabrikationsfel skall konstateras av Confident Living, varpå du får en fri reparation alternativt en ny produkt.

- Produktgarantin gäller inte då vi inte kan hitta något fel på produkten, eller då du har orsakat skadan själv.

- Produktgarantin gäller inte heller vid handhavandefel, felinställd produkt eller fel som uppstår vid eller efter egen förändring av produktens funktion och utseende, såsom ombyggnation, uppgradering eller annan konfigurering av produkten.

- Faktura eller kvittens gäller som garantibevis. Förvara dokumentet varsamt eftersom du behöver visa upp det om du behöver utnyttja garantirätten. 

 

Mer om garanti och reklamationsrätt

Observera att det för företag gäller andra regler för garanti- och reklamationsrätt. Om du vill få mer information om vilka regler som gäller för företag kan du läsa mer om detta under våra fullständiga köpvillkor.

 

Reklamation och serviceärende

Vid reklamationer, service- och garantiärenden skall du alltid kontakta vår kundtjänst.

Maila oss: info@confidentliving.se

Ring oss: 0123-770000

Vid reklamation behöver du omedelbart ta kontakt med vår kundtjänst. Info om hur du reklamerar frakt- eller produktionsskador finner du här.