Frågor & Svar

Orderfrågor

Jag har problem att lägga en order på ConfidentLiving.se via internet, vad ska jag göra?

För att kunna beställa måste du fylla i beställningsformuläret i kundvagnen korrekt. Om problem kvarstår ber vi dig att höra av dig till vår kundservice.

Hur ändrar eller kompletterar jag min order efter utförd beställning?

Eftersom du ej kan ändra din order själv efter utförd beställning så gör du detta så snart som möjligt genom att kontakta oss via kundservice.

Är samtliga priser på ConfidentLiving.se inklusive moms och frakt?

Samtliga priser hos oss visas inklusive moms. Vid orders över 150 kr är det fraktfritt inom hela Sverige. Vid order under 150 kr kostar frakten 49 kr.

Hur vet jag att produkterna finns i lager?

Under varje produkt hittar du information om leveranstid. Om ingen information finns under en vald produkt ber vi dig kontakta kundservice.

 

Betalfrågor

Är det säkert att handla möbler och inredning på ConfidentLiving.se via nätet?

Du behöver inte känna dig osäker över kort - eller elektroniska betalningar hos oss. ConfidentLiving.se använder den teknik som är standard för säkra kortbetalningar på internet. Betalning med kort sker alltid över en krypterad sida för att ingen ska kunna komma åt informationen. Vår butik är dessutom certifierad av Trygg E-handel, vars syfte är att hjälpa dig som konsument att välja rätt e-handelsföretag när du handlar, så att du kan känna dig trygg och säker även efter du tryckt på "Köp".

När debiteras mitt kort om jag väljer att betala med detta?

Beroende på vilket kort du använder, kan det ta upp till 48 timmar innan ditt kort debiteras.

Hur betalar jag mina möbler och min inredning?

Du betalar antigen efter leverans med Klarna Faktura, genom avbetalning, med betal/kreditkort (VISA/MasterCard/Maestro/Diners, AMEX), banköverföring, eller via förskottsbetalning till vårt BankGiro.

Kan man få kvitto på sitt köp?

Ja, en beställningsbekräftelse tillika kvittens skickas till din angivna mailadress efter att beställningen bekräftats utav oss.

Kan jag betala med American Express-kort?

Ja, du kan betala med ditt AMEX i både företagskassan samt i den vanliga kassan.

 

Leveransfrågor

Har ni möjlighet att leverera möbler och inredning utanför Sverige?

Ja, vi levererar möbler, belysning, design och inredning utan mellanhänder till Sverige, Danmark, Norge och Finland. Maila oss på kundservice för mer information. Vi kan oftast även leverera inom övriga EU. Observera att extra kostnader kan tillkomma. 

Hur lång är leveranstiden av mina beställda möbler?

Leveranstiden kan skilja sig åt beroende på vilka varor du väljer att beställa. Du finner information om leveranstid under respektive artikel.

Hur går leveransen till?

Eftersom vi levererar från flera olika ställen kan delleverans ske vid beställning av flera varor. För vissa mindre beställningar kan vi komma att använda postförsändelse. Du kommer i detta fall få en avi hemskickad alternativt sms till ditt angivna mobilnummer där plats för uthämtning av försändelsen står angiven. Större produkter såsom soffor, mediamöbler eller sängar kommer att transporteras så nära din dörr (villa/radhus) eller port (flervåningshus) som föraren bedömer möjligt. Leveransavisering sker via transportföretaget på det telefonnummer du registrerat hos oss vid beställning. Om leverans sker till ö utan broförbindelse eller annan plats som saknar körbar väg förbehåller vi oss rätten att ensidigt ändra leveranskostnad, leveranstid och leveranssätt. Du kommer då bli uppringd på ditt registrerade telefonnummer innan leverans påbörjas.

Hur vet jag när leveransen sker?

Vid mindre beställningar kan du få en avi hemskickad alternativt ett sms till ditt angivna mobilnummer där platsen för uthämtning av försändelsen står angiven. Vid större ordrar av exempelvis soffor, mediamöbler eller sängar ringer speditören dig minst 24 timmar innan leveransen för att boka en tid för avlämning.

Kan jag hämta möbeln själv på ert lager eller hos tillverkaren?

Nej inte vanligtvis eftersom dina produkter levereras direkt från respektive leverantör till dig. Dock kan detta oftast organiseras om du önskar detta. Hör av dig till oss för mer information!

Kan jag boka inbärning vid leverans?

Ja, inbärning kan du boka till en fast kostnad om 1200 kr här. Observera att fysiska begränsningar i t.ex. trappuppgångar och dylikt kan innebära att varan trots inbokad tjänst inte kan bäras in. Du ansvarar själv för att det finns plats och förutsättningar för att inbärning kan ske. Tjänsten inbärning återbetalas ej.

Vad gör jag om min produkt är skadad vid leveransen?

Har din beställda vara skadats under transporten ber vi dig att följa våra rutiner för transportskador genom att omedelbart anmäla skadan till transportören så att skadan noteras i speditörens och din fraktsedel. Du måste vara mycket tydlig med att påpeka att varan är transportskadad. Har detta inte skett skall du ringa speditören, antingen chauffören eller fraktbolaget, så snart som möjligt efter leveransen. Låt varan vara kvar i emballaget och spara allt inklusive eventuella pallar innan beslut har tagits på kundtjänst om huruvida varorna skall returneras eller inte. Info om hur du reklamerar fraktskador återfinns här.

 

Garanti- och ångerrättsfrågor

Har jag garanti på de möbler och den inredning jag beställer?

Confident Living säljer samtliga produkter med 1 års garanti samt 3 års reklamationsrätt. Alla garantier gäller i Sverige. Produktgarantin täcker alla ursprungliga fel, d.v.s. fabrikationsfel som fanns på produkten vid leverans. Fabrikationsfel skall konstateras av Confident Living, varpå du som kund får en fri reparation alternativt en ny produkt. Produktgarantin gäller inte då vi inte kan hitta något fel på produkten, eller då du har orsakat skadan själv. Den gäller inte heller vid handhavandefel, felinställd produkt eller fel som uppstår vid eller efter egen förändring av produktens funktion och utseende, såsom ombyggnation, uppgradering eller annan konfigurering av produkten.

Faktura eller kvittens gäller som garantibevis. Förvara dokumentet varsamt eftersom du behöver visa upp det om du behöver utnyttja garantirätten. Observera att det för företag gäller andra regler för garanti- och reklamationsrätt. Om du vill få mer information om vilka regler som gäller för företag kan du läsa mer om detta under våra fullständiga köpvillkor.

Hur gör jag om jag ångrar mitt köp?

Confident Living erbjuder möjlighet för privatpersoner till öppet köp från den dagen då leveransen har levererats. Du som mottagare bekostar då returfrakten. Företag har ingen ångerrätt. Vi erbjuder möjlighet till ångerrätt inom 30 dagar från det att du mottagit varan. Önskar du skicka varor i retur behöver du alltid ta kontakt med oss innan varorna skickas. Gör du inte det kan vi inte ansvara för returfrakten. Info om hur du går tillväga för att skicka en vara i retur återfinns här.

Vid ånger skall du kontakta oss inom 30 dagar för att returnera produkten i oskadat och oförändrat skick med originalförpackning samt tillhörande emballage. Om du ångrar ditt köp och skickar tillbaka en produkt till oss betalar vi tillbaka ditt köpbelopp senast inom 7 - 14 dagar från att vi mottagit returen. Du ansvarar för risken vid returfrakt. Risken innefattar bland annat att produkten skadas eller kommer bort under returfrakten. Ångerrätten gäller inte om vi, för din räkning, har specialbeställt/skräddarsytt varan, exempelvis en måttbeställd stol.

Om du vill byta ut en produkt mot en annan vara returnerar du produkten som önskas bytas ut. Du får då tillbaka pengar för returen och lägger en ny order hos oss.

Outlösta paket omfattas inte av ångerrätten. I de fall du väljer att inte lösa ut dina varor debiterar vi dig en hanteringsavgift.

När får jag betalt för mitt återköp?

Om du ångrar ditt köp och skickar tillbaka en produkt till oss betalar vi tillbaka ditt köpbelopp senast inom 7 - 14 dagar från att vi mottagit returen.
 

Företagsfrågor

Hur vet jag att ni inte är ett blufföretag?

Confident Living ingår i Kitchentime AB, Organisationsnummer: 556826-1357, Adress: Forumgallerian/Bredgränd 8, 753 20 Uppsala (Endast kontor). Vi är certifierade av Trygg E-handel som finns för att skydda konsumenter mot oseriösa aktörer på internet. Rådet har prövat oss och godkänt Confident Living som en seriös aktör i branschen. Utöver det har vi många nöjda kunder som kan bekräfta vår utmärkta kundservice. Om det mot all förmodan skulle finnas tveksamheter i frågan ska du kontakta oss för att lära känna oss!

Hur kommer jag i kontakt med er?

Du kan lätt kontakta oss via kundservice. Vi strävar efter att tillhandahålla en väldigt hög nivå på vår personliga service.