Köpvillkor

Frakt

Order över 150 kronor levereras fraktfritt. Ordrer under 150 kronor levereras med en frakt på 49 kronor.

Olika betalningsmöjligheter

Hos oss betalar du snabbt & säkert med det betalsätt som du själv föredrar.

Klarna Faktura - Betala efter din leverans

Betala inom 14 dagar efter att du fått dina varor
0 kronor i faktureringsavgift
Fakturan skickas till dig på e-post när dina varor lämnar vårt lager

Klarna Konto - Dela upp din betalning

Få hem dina varor innan du börjar betala
Betala i din egen takt i upp till 24 månader (fr. 50 kr/månad)
Du kan när du vill betala hela beloppet
Administrationsavgift på 29 kr/månad
Rörlig årsränta på 19,9%

Direktbetalning - Via din Internetbank

Förskottsbetala din order om du har Internetbank hos Swedbank, SEB, Nordea eller Handelsbanken.
Betalningen genomförs på din banks Internetsida och pengarna dras direkt när du accepterat transaktionen.

Förskottsfaktura - Betala i förväg

Betala dina varor i förväg via faktura
0 kronor i faktureringsvagift


INFORMATION

1.  Företagsinformation

ConfidentLiving.se ingår i Kitchentime Group, organisationsnummer 556826-1357.
Kontorsadress: Bredgränd 8, 753 20 Uppsala.

2. Tillämplighet

Dessa köpevillkor är tillämpliga där svensk eller annan tillämplig lag ej föreskriver villkor som är i konflikt med dessa. För privatkonsumenter gäller konsumentköplagen samt Distansavtalslagen som även innefattar skydd för Confident Living. För företagskunder gäller Köplagen. Mer information härom finns på Konsumentverkets hemsida, www.kov.se.

3. Beställning

När du registrerat en order hos Confident Living och Confident Living accepterat ordern träffas ett avtal mellan dig och Confident Living. Orderbekräftelse skickas till den e-postadress du registrerat. För det fall beställaren är under 18 år måste målsmans tillstånd inhämtas före köpet genomförs. Beställning som görs i annan persons namn utan dennes medgivande, eller på annat sätt som medför att Confident Living lider ekonomisk skada, polisanmäls. Personuppgifter hanteras enligt bestämmelserna i GDPR, läs mer under vår integritetspolicy..

Confident Living förbehåller sig rätten till ändring av all information, inklusive men ej begränsat till priser, tekniska specifikationer och produkterbjudanden, utan föregående avisering. Vid eventuell slutförsäljning till uppgivet pris, p.g.a. att ett försäljningsobjekt utgått, eller p.g.a. ett felaktigt pris har Confident Living rätt att häva köpet och återbetala eventuella inbetalda belopp på bästa sätt. Confident Living skall också meddela kunden om ersättande eller likvärdigt försäljningsobjekt finns tillgängligt. Värdekoder kan ej kombineras med varandra.

3. Betalning

Moms ingår i alla priser. Alla våra betalningar hanteras av Klarna. Som kund kan du betala med kort, direktbetalning samt mot faktura och som privatkund kan betalning även göras mot avbetalning. Betalningstid för faktura är 14 dagar och från och med det datum då varorna skickas från Confident Living. Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift på 60,00 kr samt dröjsmålsränta om 25,5%. Har du inte handlat med Klarna tidigare kommer det vid köpet att göras en mikroupplysning för att vi skall kontrollera din kreditvärdighet. Klarna uppfyller kraven för PCI DSS och innehar SSL-certifikat.

4. Leverans

Beställningar behandlas och levereras så snabbt som möjligt av Confident Living. För transport anlitas PostNord Logistics AB, Budbee AB samt Instabox AB. I fall när kunden anser att leverans dröjer på sådant sätt att denne ej längre önskar leverans av beställning, är det kundens ansvar att beställningen avbeställes i enlighet med Confident Livings köpevillkor. Företagskunders beställningar erbjuder vi företagsanpassade leveranssätt.

Confident Living erbjuder fri frakt med PostNord och Instabox på beställningar över 150 kr samt fri premiumfrakt med Budbee på beställningar över 1299 kr.

På ConfidentLiving.se är det enbart möjligt att beställa och få levererat inom Sverige. För beställningar till Norge, se ConfidentLiving.no.

5. Outlöst försändelse

För försändelse som ej löses ut varpå paketet går i retur till Confident Living, debiteras en avgift om 199kr för Confident Livings kostnader i samband med returhantering och frakt. Vid upprepade försök att leverera ut paket till kund debiteras avgiften en gång per outlöst försändelse.

6. Reklamationer

Det är lämpligt att kunden kontrollerar leveransen vid ankomst för att verifiera att denna är riktig och felfri. Vid reklamation skall kund kontakta Confident Livings reklamationsavdelning på telefon 012-377 00 00 eller via kontaktformulär, och uppge ordernummer samt orsak till reklamationen. Därefter träffas överenskommelse för hur retur och ersättning ska hanteras. Vid godkänd reklamation bekostar Confident Living frakten. Konsumenten har 3 års reklamationsrätt. Reklamation av skador som uppstått i transporten (transportskador) måste anmälas till vår kundservice inom skälig tid.

7. Ångerrätt

Privatkunder har rätt att ångra köpet inom 30 dagar. I det fall varan är använd och inte längre i oförändrat skick kan avdrag på återbetalningen göras på mellan 15-80%. Om varan p.g.a. felaktig användning förlorat sin avsedda funktion sker inte någon återbetalning. För full återbetalning ska varan kunna säljas som ny och varan och dess originalförpackning ska återlämnas i väsentligen oförändrat skick. Vill konsument utnyttja sin ångerrätt skall ångerformuläret fyllas i via kontaktformulär på ConfidentLiving.se. Returfrakten bekostas av kunden. Konsumenten har ansvar för varan vid eventuell returtransport. Om varan försvinner vid returtransporten eller skadas under densamma är det konsumenten som bär ansvar för detta och Confident Living har rätt att vägra återbetalning. I fall av återbetalning, betalas pengarna inom 14 dagar från den dag då Confident Living mottagit meddelandet. Konsumenten kan dock få vänta tills dess att varan har kommit åter eller tills konsumenten har lämnat bevis på att varan återsänts. Ifall av frågor kan kunden kontakta Confident Livings kundservice via kontaktformulär.

I de fall produkten är specialtillverkad för viss kund, gäller ej bytesrätt, öppet köp eller ångerrätt. Ångerrätt gäller ej för företagskunder.

8. Avbeställning

Avbeställning av produkt eller tjänst som anskaffats eller färdigställts speciellt för kunden, är ej möjlig. Konsumenten har rätt att avbeställa fram tills dess att konsumenten mottagit varan alternativt ankommit till ombud. Dock kan Confident Living ta ut en skälig avgift för detta. Ifall avbeställning sker efter varan lämnat vårt lager krävs en avgift på 199 SEK. Avbeställning är ej giltig förrän kunden fått bekräftelse från Confident Living.

9. Äganderättsförbehåll

Alla varor förblir Confident Livings egendom tills dess full betalning erlagts.

10. Ansvar för fel

Confident Living ansvar för fel i leverans är begränsad till gällande försäljningsvillkor. Confident Living bär inget direkt eller indirekt ansvar för t ex, men ej begränsat till, inkompatiblilitet, driftsavbrott, dataförlust, merarbete eller annan ekonomisk skada.

11. Force Majeure

Händelse såsom krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter samt därmed jämförbar händelse utanför Confident Livings kontroll, vilken ej skäligen kunnat förutses, skall hänföras till force majeure, vilket innebär att Confident Living befrias från sina förpliktelser att fullgöra ingångna avtal.

12. Tvist

Konsument: Tvist i anledning av detta avtal prövas av Stockholms tingsrätt som första instans. Svensk lag ska tillämpas.

Företagskund: Tvist i anledning av detta avtal ska slutligt avgöras genom skiljedom administrerat vid Stockholms Handelskammares Skiljedomsinstitut (”SCC”). Överstiger inte tvisteföremålets värde hundra gånger det vid tiden för påkallande av skiljeförfarande gällande basbeloppet enligt lagen (1962:381) om allmän försäkring (”Beloppsgränsen”), ska SCC:s Regler för Förenklat Skiljeförfarande tillämpas. Överstiger tvisteföremålets värde Beloppsgränsen, ska Skiljedomsregler för Stockholms Handelskammares Skiljedomsinstitut tillämpas. Uppgår tvisteföremålets värde till ett belopp mellan Beloppsgränsen och 10 000 000 kr ska skiljenämnden bestå av en skiljeman. Överstiger tvisteföremålets värde 10 000 000 kr ska skiljenämnden bestå av tre skiljemän. Tvisteföremålets värde omfattar kärandens yrkande i påkallelseskriften samt eventuella genkäromål i svarandens yttrande över påkallelseskriften. Svensk lag ska tillämpas. Skiljeförfarandets säte ska vara Stockholm.

Confident Living följer alltid Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.


13. Pricerunner Köpgaranti

Få ditt köp skyddat upp till 50.000 kr om något problem inträffar. Som medlem på PriceRunner ingår alltid Köpgaranti hos oss. Denna tjänst är gratis och gäller för registrerade PriceRunner medlemmar. För dig som inte är medlem på PriceRunner och besökt oss genom deras tjänst så kan du ändå få ditt köp omfattat av Köpgarantin. Det enda du behöver göra är att inom 60 minuter registrera dig gratis på deras hemsida. Det går på ett kick! Registrera dig för PriceRunner Köpgaranti

Om du vill att ditt köp ska innefattas av Köpgarantin så måste din beställning vara addresserad till dig personligen. Med Köpgarantin får du ersättning om en vara är trasig, om en enskild vara saknas vid leverans, om leverans av vara uteblir eller om varan är felaktig.Om något gått fel med ditt köp ersätter PriceRunner Köpgaranti dig för såväl inköpskostnader som fraktkostnader. Du får även ersättning för direkt ekonomisk skada du lidit till följd av felet. PriceRunner Köpgaranti täcker inte eventuell värdeminskning, uteblivna intäkter eller andra direkta eller indirekta kostnader.

Besök PriceRunner för att ta del av kompletta användarvillkor och regler samt lista på kategorier som är undantagna.Som främsta tjänst för produkt- och prisjämförelser hjälper PriceRunner över en miljon svenskar varje månad att jämföra produkter. PriceRunner grundades redan 1999 och har alltid varit både oberoende och gratis att använda.