Leveransinformation

Leverans

​Julinformation

Handla dina julklappar tryggt hos oss, under november och december erbjuder vi öppet köp fram till 31 januari.


Leveranstid

För att kunna erbjuda ett så brett sortiment som möjligt jobbar vi med flera olika lager, därför kan leveranstiden skilja sig åt mellan olika varor. Leveranstiden anges på respektive produktssida. I de fall då du beställer flera produkter kommer dessa att levereras tillsammans och det är den längsta angivna leveranstiden som gäller.

Till vissa orter i de norra delarna av Norrland samt Gotland kan någon extra dag tillkomma i leveranstid. Alla leveranstider är ungefärliga och leveranstiden under storhelger kan påverkas.


Samma-dag-leverans

Samma dag leveranser erbjuds idag till vissa städer med Budbee och Instabox. 

Du kan enkelt ta reda på om vi levererar till just ditt postnummer genom att lägga en lagervara i varukorgen och knappa in ditt postnummer i kassan. Fraktalternativet dyker då upp om det är valbart.



Hemleverans

Vi erbjuder fri hemleverans med PostNord MyPackHome och Budbee på beställningar över 1299 kr. 

PostNord MyPackHome: En fraktkostnad på 69 kr tillkommer vid beställningar under 399 kr, annars en fraktkostnad på 19 kr vid beställningar över 399 kr upp till 1299 kr.

Budbee: En fraktkostnad på 59 kr tillkommer vid beställningar under 399 kr, annars en fraktkostnad på 19 kr vid beställningar över 399 kr upp till 1299 kr.

 

Leveransinformation

Leverans sker hem till dig eller till närmaste ombud beroende på vikt och volym

Beställer du varor från olika varumärken kan flertalet leveranser ske

Leverans till ombud aviseras via sms eller avi

Hemleverans aviseras via telefon 24 timmar innan utleverans

 

Mer om leverans

Önskar du leverans utanför Sverige kontaktar du kundtjänst för en prisförfrågan gällande frakkostnad. 

När vi levererar dina varor sker det i nära samarbete med våra duktiga transportörer. Hela sortimentet bestående utav möbler, belysning och inredning levereras hem till dig eller till närmaste ombud beroende på vikt och volym. Våra hemleveranser sker varje vardag för att passa dina behov. Vilken veckodag du får möblerna beror på var i landet du bor, samt vilka produkter du valt att beställa. Beställer du varor från olika varumärken kan flertalet leveranser ske.

Notera: Om du kastar förpackningen mister du möjligheten att returnera produkten inom 30 dagar. Det är därför en god idé att du sparar förpackningen i två veckor efter mottagen leverans. 

Om leverans sker till ombud kommer du aviseras via sms och/eller avi när din beställning nått ditt närmaste ombud. Vid hemleverans aviseras försändelsen via telefon och/eller pappersavi minst 24 timmar innan leverans.

Vid hemleverans ingår leverans till tomtgräns om du bor i villa, eller port om du bor i lägenhet. Förfarandet är standard hos dagens fraktbolag, men med några vänliga ord brukar speditören ändå vara hjälpsam och bistå dina önskemål. Detta är dock inget vi kan garantera eftersom speditörerna ibland arbetar under stark tidspress. 

 

Kom ihåg...

Att besiktiga din beställning när du tar emot den

Alla skador på emballaget måste noteras både på din och speditörens fraktsedel

Vid skada, kontakta oss inom 4 dagar från det att du har mottagit varorna med bild och skadebeskrivning

Yttre & inre emballage måste alltid sparas, samt eventuell fraktpall om retur eller reklamation skall bli godkänd

 

Returpolicy

​Julinformation: Handla dina julklappar tryggt hos oss, under november och december erbjuder vi öppet köp fram till 31 januari.

Du som privatkund har alltid rätt returnera dina vara inom 30 dagar. Vid retur står du som kund för returfrakten och produkten skall vara oanvända och i oförändrat skick, ha alla manualer (om sådana finns) samt originalkartong/pall kvar.

Vid godkänd retur returneras hela produktkostnaden minus returkostnaden. Du kan välja att få en digital fraktsedel till ett självkostnadspris.

69 kr returfrakt för ombudspaket
149 kr returfrakt för hemleveranser

Vill du anmäla ett återköp eller ett byte av ombudspaket, Instaboxpaket eller Budbeepaket gå till vårt kontaktformulär och välj ärende ”retur”. En digital fraktsedel skapas som du skriver ut och lämnar enkelt in hos ditt närmaste PostNord-ombud.

Vill du anmäla ett återköp eller ett byte av hempaket, kontakta vår kundservice på tlf: 012-377 00 00.

Vänligen notera att ångerrätt ej gäller för företag eller organisationer samt vid specialbeställda/skräddarsydda produkter, ex. måttbeställa mattor eller produkter som tillverkas på beställning.

 

Mer om ångerrätt

Vid ånger skall du kontakta oss inom 30 dagar för att returnera produkten i oskadat och oförändrat skick med originalförpackning samt tillhörande emballage. Om du ångrar ditt köp och skickar tillbaka en produkt till oss betalar vi tillbaka ditt köpbelopp senast inom 7 - 14 dagar från att vi mottagit returen. Du ansvarar för risken vid returfrakt. Risken innefattar bland annat att produkten skadas eller kommer bort under returfrakten. Ångerrätten gäller inte om vi, för din räkning, har specialbeställt/skräddarsytt varan, exempelvis en måttbeställd stol.

Om du vill byta ut en produkt mot en annan vara returnerar du produkten som önskas bytas ut. Du får då tillbaka pengar för returen och lägger en ny order hos oss.

Outlösta paket omfattas inte av ångerrätten. I de fall du väljer att inte lösa ut dina varor debiterar vi dig en hanteringsavgift.


Garanti & reklamationsrätt

Confident Living säljer samtliga produkter med 1 års garanti samt 3 års reklamationsrätt.

Produktgarantin täcker alla ursprungliga fel, d.v.s. fabrikationsfel som fanns på produkten vid leverans.

Fabrikationsfel skall konstateras av Confident Living, varpå du får en fri reparation alternativt en ny produkt.

Produktgarantin gäller inte då vi inte kan hitta något fel på produkten, eller då du har orsakat skadan själv.

Produktgarantin gäller inte heller vid handhavandefel, felinställd produkt eller fel som uppstår vid eller efter egen förändring av produktens funktion och utseende, såsom ombyggnation, uppgradering eller annan konfigurering av produkten.

Faktura eller kvittens gäller som garantibevis. Förvara dokumentet varsamt eftersom du behöver visa upp det om du behöver utnyttja garantirätten. 

 

Mer om garanti och reklamationsrätt

Observera att det för företag gäller andra regler för garanti- och reklamationsrätt. Om du vill få mer information om vilka regler som gäller för företag kan du läsa mer om detta under våra fullständiga köpvillkor.

Vid reklamationer, service- och garantiärenden skall du alltid kontakta vår kundtjänst.

Maila oss: info@confidentliving.se

Ring oss: 0123-770000

 

Skadade varor

Produktionsskada eller fraktskada?

Vi beklagar så hemskt mycket att du råkat ut för en produktionsskada eller fraktskada! Vi kommer göra vårt yttersta för att hantera detta på bästa möjliga sätt. Du är i goda händer och vi ser fram emot att hjälpa dig. Kom ihåg att frakt- och produktionsskador alltid måste anmälas till oss omedelbart. Gör du inte detta i tid riskerar du att inte få ersättning för skadorna som uppstått.

Om du har du råkat ut för en fraktskada ska skadan noteras i speditörens och din fraktsedelsamt nedan steg följas. Du måste vara mycket tydlig med att påpeka att varan är transportskadad mot speditören vid leverans. Har detta inte skett skall du ringa speditören, antingen chauffören eller fraktbolaget, så snart som möjligt efter leveransen. Detta ska göras innan den reklameras till oss. Oavsett transportskada skall emballaget alltid sparas för att godkänd reklamation skall kunna ske mot Confident Living, detta gäller även eventuell fraktpall som varorna kom med.

För att kunna reklamera produktionsskador och fraktskador behöver du återkomma till oss med högupplösta bilder på den skadade varanbilder på det eventuellt skadade yttre och inre emballaget, samt en tydlig felbeskrivning i punktform. Detta skall göras inom 4 dagar från det att varan mottogs på leveransadressen. Vi har alltid som målsättning att återkomma till dig med ett lösningsförslag inom en arbetsdag från att vi mottagit din skadeanmälan. Skicka informationen till oss på mailadressen info@confidentliving.se.

 

Vad händer sen?

Eftersom vi säljer förhållandevis stora & komplexa varor är vi oftast flexibla för att finna lösningar. Antingen erbjuder vi dig ersättningsdelar eller en helt ny produkt beroende på hur skadorna kan åtgärdas, alternativt att vi föreslår ett avdrag på din beställning som direkt återbetalas till ditt konto eller dras av på din faktura. För oss är det viktigt att vi finner en lösning som passar just dig. Viktigt är då därför att ni följer ovan nämnda steg för att ha rätt till ersättning.


Vad händer om varan ska ersättas?

Om din beställda vara på grund av en frakt- eller produktionsskada ska ersättas kan det komma att den behövs skickas tillbaka i retur till oss. Returfrakten måste alltid bokas i samråd med vår kundtjänst då vi annars inte kan ansvara för returfrakten. Vi behöver då nedanstående information för att kunna hjälpa dig med detta. Informationen skickas in till oss på info@confidentliving.se.

 

Fullständigt namn på beställaren

Ordernummer

Antal produkter som returneras

Produktnamn på varor som returneras

Totalt antal kollin

Uppskattad vikt (kg) för varje kolli

Längd x bredd x höjd (m) för varje kolli

Info om ev. ytterligare emballage behövs

Felbeskrivning i punktform


Vid misstänkta fraktskador skall du även ange om skadan är noterad i din och/eller speditörens fraktsedel.